Cele szkolenia
- Zwiększenie praktycznych umiejętności stosowania technik skutecznej komunikacji interpersonalnej w organizacji
Efekty
- Otrzymuje niezbędną wiedze konieczną do sprawnej komunikacji interpersonalnej
- Poznaje techniki komunikacji, potrafi je zastosować w praktyce
- Nabiera postawy sprzyjające aktywnej komunikacji i omijaniu barier komunikacyjnych
PROGRAM
1. Przywitanie, zapoznanie, wprowadzenie do tematu szkolenia
2. Definicja i model komunikacji
- Klarowność
- Stosowność
- Skuteczność
3. Komunikacja wg modelu DISC
4. Komunikacja wg modelu Hartmana
5. Zewnętrzne bariery komunikacji interpersonalnej
6. Wewnętrzne bariery komunikacji interpersonalnej
7. Bariery utrudniające słuchanie
8. Techniki aktywnego słuchania
- Odzwierciedlanie
- Parafraza
- Klaryfikacja
- Dowartościowywanie
- Klarowanie
- Wyjaśnianie
7. Informacja zwrotna tzw. Feedback
8. Pytania w komunikacji
9. Rozmowa oceniająca
10. Rozmowa ostrzegawcza
11. Mowa ciała – skrócona
12. Podsumowanie szkolenia