szkolenia - kompetencje miękkie

Cele szkolenia

  • nabycie podstawowej wiedzy na temat kształtowania postaw asertywnych,
  • nabycie podstawowej wiedzy na temat zjawisk nieporządanych w środowisku pracy w tym o mobbingu, dyskryminacji i molestowaniu
  • poznanie w sposób praktyczny technik asertywnych tj. zdarta płyta, technika jujitsu, odpowiedź na atak werbalny, asertywna informacja zwrotna, asertywna pochwała itp.

Efekty

  • uczestnik potrafi rozpoznać trzy podstawowy postawy życiowe
  • uczestnik potrafi zaklasyfikować swoje zachowanie do określonej postawy
  • uczestnik potrafi rozróżnić mobbing, molestowanie i dyskryminacji. Wie czym od siebie różnią się te zachowania
  • uczestnik potrafi zastosować w praktyce określone techniki asertywne w zależności od sytuacji
  • uczestnik jest w stanie rozpocząć proces zmiany swojej postawy uległej lub agresywnej na asertywną

PROGRAM


1. Definicja mobbingu

2. Jak wygląda mobber?

3. Co sprzyja mobbingowi

4. Konsekwencje dla ofiar mobbingu

5. Co mobbingiem nie jest

6. Instrumenty polityki antymobbingowej

7. Dyskryminacja

8. Molestowanie

9. Obowiązki pracodawcy

10. Odpowiedzialność pracodawcy

11. Postawa asertywna jako wypadkowa postawy agresywnej i uległej

12. Budowanie poczucia własnej wartości

13. Prawa Fensterheima

14. Monolog wewnętrzny

15. Zdania proasertywne

16. Bariery w asertywnym stylu życia

17. Narzędzia (Komunikat JA., Asertywna odmowa, Asertywna krytyka, Asertywna pochwała, Asertywna prośba, Metody reakcji na atak werbalny, Asertywna informacja zwrotna – FUKO

Komentarze są wyłączone.