szkolenia - kompetencje miękkie

Ze względu na różnorodność społeczna, szeroko rozumiana inkluzywność musi znaleźć odzwierciedlenie również w firmach – w sposobach komunikacji i w zarządzaniu.

Głównym Celem szkolenia jest zbudowanie i wspieranie komunikacji i zarządzania opartych na wzajemnym szacunku i zrozumieniu.

Cel zostanie zrealizowany poprzez realizację celów szczegółowych

1. Rozumienie różnorodności postrzegania rzeczywistości przez jednostki.

2. Poznanie wpływu  postrzegania rzeczywistości przez jednostki na sposób ich komunikacji.

3. Poznanie zasad komunikacji opartej na szacunku i zrozumieniu – badania psychologiczne i ćwiczenia warsztatowe.

4. Poznanie stylów zarządzania, analiza własnego stylu zarządzania uczestników szkolenia.

5. Rozwinięcie umiejętności dostosowania stylu zarządzania do specyfiki grupy i zadania.

6. Rozwinięcie umiejętności społecznych – ćwiczenia warsztatowe.

EFEKTY

1. INTEGRACJA I WSPARCIE RELACJI BIZNESOWYCH – wprowadzenie do firmy savoir vivre z komunikacji – złote zasady komunikacji bez przemocy i z uwzględnieniem wzajemnego szacunku. Savoir vivre obowiązuje wszystkich – pracowników i managerów, co powoduje integrację i wspiera relacje biznesowe.

2. ELIMINACJA MOBBINGU – określenie zasad, form zachowania i komunikacji, które mogą być postrzegane jako mobbing – takie określenie pomaga w eliminacji niepożądanych sytuacji. Często ludzie nie zdają sobie spray, że jakieś zachowanie może być odebrane jako przemocowe.

3. AKTYWIZACJA PRACOWNIKÓW – spisanie zasad, pod którymi podpiszą się wszyscy uczestnicy szkolenia jako obowiązujące w firmie. Taki podpis jest publiczną deklaracją do przestrzegania zasad i bardzo aktywizuje pracowników do przestrzegania zasad, które sami ustalili. Wspólnie ustalone zasady integrują zespół i zachęcają do partycypacji w życiu firmy.

4. EFEKTYWNOŚĆ ZESPOŁU – określenie adekwatnego do grupy i zadań stylu zarządzania podnosi efektywność zespołu.


PROGRAM


1. Poznanie się uczestników szkolenia, analiza oczekiwań

2. Zasady postrzegania i komunikacji – wykład i ćwiczenia warsztatowe

3. „Awaryjne lądowanie” – omówienie sposobów komunikacji i ich wpływu na działania zespołu. / wspieranie vs mobbing/ współpraca  vs. outsider /wywieranie wpływu/ zaangażowanie vs. pasywność

4. Zasady asertywności wspierające inkluzywność w komunikacji i postawach

5. Savoir vivre komunikacji inkluzywnej – wspólne zbudowanie zasad obowiązujących w formie

6. Kwestionariusz „Własny styl zarządzania”

7. Omówienie stylów zarządzania i analiza wyników kwestionariusza, omówienie zasad właściwego stylu zarządzania uzależnionego od charakterystyki zespołu i zadania

8. Zadanie zespołowe „Mosty”– omówienie sposobów delegowania zadań i ich wpływu na wynik pracy zespołu. / wspieranie vs mobbing/ współpraca  vs. outsider/ wywieranie wpływu/ zaangażowanie vs. pasywność

9. Gra zespołowa „Synergia” – rola managera w kształtowaniu postaw, jego wpływ na atmosferę i relacje w zespole, zbudowanie synergii

10. Etos managera

11. Podsumowanie szkolenia

Komentarze są wyłączone.