szkolenia - kompetencje miękkie

Czym jest komunikacja interpersonalna w XXI wieku

  • Błędy komunikacyjne wynikające z modelowania percepcji.
  • Atawizmy i ich wpływ na komunikacje interpersonalną.
  • Wpływ nastawienia na relacje
  • Osobiste paradygmaty, wzorce komunikacji i zachowania
  • Reguła Mehrabiana
  • Efekt Hallo i efekt Golema

Gra sytuacyjna „AWARYJNE LĄDOWANIE”

  • Rola komunikacji i integracji we współpracy
  • Rodzaje argumentacji w integracji i współpracy vs brak integracji i współpracy
  • Naturalne role społeczne/ grupowe
  • Mechanizmy perswazyjne i ich wpływ na działanie grupy i decyzje jednostki
  • Osobista siła wpływu
  • Sukces czy porażka? Od czego zależą i jaki wpływ na efekt końcowy ma komunikacja, integracja i współpraca

Zadanie grupowe „MOSTY”

  • Komunikacja w zadaniach i pracy zespołowej
  • 10 złotych zasad skutecznej komunikacji
  • Paradygmat „swój-obcy” i jego wpływ na poziom wykonania zadania oraz na relacje w grupie

Zadanie indywidualne – MOJE JA I MOJE NIE” w komunikacji, integracji i współpracy

  • Postawa asertywna
  • Społeczne wzorce zachowania
  • Indywidualne schematy komunikacyjne
  • Postrzeganie ról społecznych i jego wpływ na sposoby komunikacji i funkcjonowania w grupie

GRA ZESPOŁOWA „SYNERGIA – KWINTESENCJA WSPÓŁPRACY”

  • Integracja grupy
  • Realizacja celu
  • Role zespołowe
  • Integracja
  • Komunikacja w grupie
  • Atmosfera
  • Współpraca i współdziałanie
  • Co decyduje o sukcesie?

Case study – zadanie w małych grupach (2, 3 osobowych) – scenki lub omówienie zagadnienia na przykładach uczestników warsztatów.

Komentarze są wyłączone.