szkolenia - umiejętności miękkie

Szkolenie Zarządzanie zespołem prowadzą tylko doświadczeni Trenerzy

Cel kluczowy:

Szkolenie zarządzanie zespołem to: poprawa atmosfery pracy, wzrost wzajemnego szacunku w zespole oraz poprawa efektywności komunikacji interpersonalne. Wzrost odpowiedzialności pracowników za swoją pracę, poprawa jakości komunikacji i współpracy. Kształtowanie umiejętności komunikowania się i rozwiązywania sytuacji konfliktowych osób o różnych typach osobowości.

Cele szczegółowe:

  • poznanie mechanizmów efektywnej komunikacji interpersonalnej,
  • poznanie własny styl funkcjonowania w zespole, potrzeb komunikacyjnych, sposobów reagowania w sytuacjach trudnych oraz czynników motywujących,
  • zrozumienie innych stylów komunikacji i odmiennych stylów pracy,
  • poznanie głównych barier utrudniających skuteczną komunikację oraz wypracowanie rozwiązań umożliwiających poprawę w tym zakresie,
  • zrozumienie wpływ percepcji na interakcje i relacje (mój punkt widzenia vs twój punkt widzenia),
  • poznanie metody zjednywania do współpracy i budowania współodpowiedzialności za realizację ustaleń,
  • rozwinięcie umiejętności asertywnej komunikacji w sytuacjach konfliktowych i trudnych.

Metodologia szkolenia:

  • Wykład interaktywny
  • Praca indywidualna,
  • Dyskusja moderowana,
  • Case study
  • Testy autodiagnostyczne,
  • Testy osobowości.
  • Odgrywanie ról – Symulacje działania w grupie
  • Gry integracyjne

PROFIL SKUTECZNEGO MENEDŻERA

Analiza własnego stylu komunikacji i pracy na podstawie TESTU OSOBOWOŚCI TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing.

Indywidualny feedback na podstawie, którego każdy z uczestników określi swoje mocne i słabe strony, a także cechy i umiejętności niezbędne w efektywnym zarządzaniu zespołem

PODSTAWY KOMUNIKACJI

  • Zasady skutecznej komunikacji
  • Komunikacja jako podstawa współpracy(omówienie, słuchanie, rozumienie innych)
  • Jak mówić aby inni słuchali, jak słuchać aby inni mówili
  • Komunikacja niewerbalna i jej znaczenie
  • Błędy w komunikowaniu się
  • Piramida komunikacji
  • Spostrzeganie-percepcja-postawa
  • Skuteczny przepływ informacji

REGUŁY I ZASADY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ

  • Komunikacja interpersonalna służąca porozumiewaniu się
  • Budowanie korzystnych relacji w zespole
  • Zasady i schematy skutecznego porozumiewania się w interakcji
  • Znaczenie pierwszego wrażenia
  • Rola indywidualnego podejścia do rozmówcy
  • Strategie otwarcia rozmowy i przełamywanie lodów
  • Nawiązywanie kontaktu i podtrzymywanie relacji
  • Określenie i zrozumienie potrzeb rozmówcy
  • Komunikacja świadoma i nieświadoma

KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA W ZESPOLE

  • Komunikujmy się – komunikacja strategią sukcesu sposoby pozyskania informacji
  • Sztuka budowania kompromisów
  • Sprawne procedury odnośnie przepływu informacji między działami
  • Spójność komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej firmy
  • Jak motywować do szukania i lepszego przekazywania informacji
  • My i Oni – opis zakresu własnych zadań i obowiązków w Firmie przez poszczególne
  • Działy
  • Opis zadań sąsiednich działów
  • Wymiana poglądów i próba stworzenia wspólnego wizerunku

TRENING ASERTYWNOŚCI

  • Dialog, kompromis, asertywność
  • Istota i zasady asertywności i prawa asertywności w sytuacjach zawodowych.
  • Jak dbać o interesy własne i innych
  • Asertywność wobec autorytetów i przełożonych
  • Asertywność wobec podwładnych
  • Asertywność w sytuacjach trudnych i z trudnymi partnerami
  • Konstruktywne wyrażanie swojego zdania bez wywoływania konfliktu
  • Asertywność jako sztuka respektowania granic i budowania pozytywnej samooceny
  • Radzenie sobie w trudnych sytuacjach z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
  • Porozumienie z trudnymi klientami (rozpoznawanie charakteru rozmówcy, adekwatny przekaz i odbiór informacji, dostosowanie strategii bezpośredniej do rozmówcy)

KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA A OSOBOWOŚĆ

  • Pracownicy instytucji jako jednostki – psychologia osobowości, cechy charakteru i różnice indywidualne.
  • Asertywna komunikacja jako narzędzie dbania o siebie i innych a osobowość rozmówców
  • Psychologia osobowości: typy charakterologiczne pracowników i wzmocnienia, które na nich działają.
  • Cechy osobowości a skuteczność działania w określonym miejscu w zespole
  • Samospostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
  • Dopasowanie komunikacyjne usprawniające pracę zespołu

GRY ZESPOŁOWE – OUTDOOR LUB INDOOR

Uczestnicy biorą udział w grach integracyjnych po wcześniejszym określeniu, typów osobowości.

Po grach przeprowadzona zostanie analiza dotycząca tego jak i z kim dobrze się współpracowało a gdzie wystąpiły luki komunikacyjne

BUDOWA AUTA

Zespoły wspólnie budują auto ze słomek.

Celem gry jest uświadomienie konieczności wzajemnej komunikacji w zespole by skutecznie zrealizować cel wszystkich oraz o tym jak osoby o różnych typach osobowości działają w grupie.

GODŁO

Zespoły wspólnie tworzą na fleepchartach godło reprezentujące cały zespół oraz uwzględniające osobowość każdego z członków

Celem gry jest poznanie kompetencji, silnych i charakterystycznych cech poszczególnych osób.

MASAŻ EGO

Każdy z uczestników ma wpisywane na kartce przyczepionej do pleców pozytywny feedback od zespołu.
Celem gry jest uświadomienie poszczególnym pracownikom jak i za co są doceniani przez innych.

NIEBIESKIE – ZIELONE
Zespoły negocjują w procesie podejmowania decyzji. Mogą podejmować decyzje tak by wygrywał zespół kosztem innych albo redukując własny zysk mając na celu dobro firmy.
Celem gry jest uświadomienie korzyści podejmowania decyzji gdzie priorytetem jest cel organizacji a nie cele poszczególnych osób lub działów

Jak szkolenie zarządzanie zespołem, to tylko z nami!

szkolenie zarządzanie zespołem

Komentarze są wyłączone.