szkolenia - kompetencje miękkie

1. Charakterystyka zachowań mobbingowych

  • 45 cech mobbingu wg Heinza Leymana
  • warunki sprzyjające zachowaniom mobbingowych
  • zachowania nie będące mobbingiem

2. Identyfikowanie i rozpoznawanie mobbingu

  • Mobber – cechy charakterystyczne osób dopuszczających się mobbingu
  • Ofiara – cechy charakteryzujące osoby będące ofiarami mobbingu
  • zachowania wskazujące na istnienie zjawiska

3. Działania praktyczne zapobiegające zjawisku

  • z zakresu codziennego zarządzania
  • komunikacja w zespole
  • zasady dotyczące kultury pracy

4. Przeciwdziałanie dyskryminacji i molestowaniu seksualnemu w miejscu pracy

  • dyskryminacja ze względu na wiek – przykłady zachowań dyskryminujących,
  • działania zapobiegające występowaniu zjawiska
  • dyskryminacja ze względu na płeć, orientację seksualną – przykłady zachowań dyskryminujących, działania zapobiegające występowaniu zjawiska
  • dyskryminacja ze względu na rasę, pochodzenie – przykłady zachowań dyskryminujących, działania zapobiegające występowaniu zjawiska
  • dyskryminacja z uwagi na niepełnosprawność – uwarunkowania zachowań dyskryminacyjnych oraz zasady właściwych zachowań wobec osób z niepełnosprawnością
  • dyskryminacja z uwagi na przynależność do organizacji, poglądy – przykłady zachowań dyskryminujących,
  • działania zapobiegające występowaniu zjawiska
  • molestowanie i molestowanie seksualne jako szczególne formy dyskryminacji
  • zachowania inkluzywne w miejscu pracy

5. Rola stereotypów w kształtowaniu się negatywnych zjawisk w organizacji: mobbingu i dyskryminacji

6. Psychologiczne obciążenie osób doświadczających dyskryminacji i mobbing

7. Zatruty zespół… jakie działania i procesy wdrażać w sytuacjach doświadczania przez zespół dyskryminacji i mobbingu

8. Doświadczenia stresu długoterminowego u ofiar mobbingu

Komentarze są wyłączone.