szkolenia - kompetencje miękkie

Cele ogólne

  • zrozumienie zasad motywowania i angażowania pracowników
  • kształtowanie motywacji indywidualnej i zespołowej
  • wypracowanie konstruktywnych propozycji zmian w pracy komórki organizacyjnej

1. Różnice pokoleniowe wśród pracowników BB, X, Y i Z

  • zaangażowania
  • jak modyfikować działania motywacyjne zależnie od sytuacji i etapu rozwoju zawodowego danej osoby

Cele szczegółowe

  • zbudowanie otwartej postawy w stosunku do różnorodności
  • zwiększenie efektywności w komunikacji pomiędzy pracownikami z różnych pokoleń

Efekty – pracownicy

  • poznają podstawowe informacje na temat charakterystyki różnych pokoleń
  • poznają zalety różnorodnych zespołów pracowniczych
  • nauczą się rozpoznawać sytuacje konfliktowe u podstawy, których leży wiek pracowników

2. Motywacja pracowników z różnych pokoleń

Cele szczegółowe

  • akceptacja zmian w organizacji, który usprawnia jej funkcjonowanie z uwzględnieniem współpracy międzypokoleniowej
  • przygotowanie się na trudne sytuacje we współpracy z innymi pracownikami
  • zbudowanie silnej motywacji do współpracy z różnorodnych zespołach

Efekty – pracownicy

  • uzyskają informację na temat korzyści pracy w zespołach różnorodnych wiekowo,
  • zwiększą zaangażowanie do wykonywania codziennych obowiązków zawodowych
  • zrozumieją mechanizmy dotyczące sposobów wprowadzania zmian w organizacji

3. Budowanie motywatorów

Cele szczegółowe

  • zrozumienie indywidualnych zasad motywowania i angażowania pracowników

Efekty – pracownicy

  • będą potrafili rozróżnić szeroko rozumiane potrzeby poszczególnych członków zespołów różnorodnych co będzie przydatne do lepszego wykorzystania potencjału ich członków i do budowania pozytywnej atmosfery pracy
  •  zyskają uwrażliwienie na odmienne sposoby postrzegania rzeczywistości zawodowej różnych grup wiekowych pracowników i będą potrafili wykorzystać ich różnorodne możliwości, zasoby, wiedzę oraz doświadczenia

4. Wychwycenie spadku motywacji u pracowników i zbudowanie ponownego zaangażowania

Cele szczegółowe

  • potrafić określić źródła demotywacji u pracowników poszczególnych grup
  • stworzyć taktykę walki z demotywatorami

Efekty – pracownicy

  • nabędą wiedzę co demotywuje ludzi do pracy,
  • jak rozpoznać, co demotywuje konkretną osobę
  • jak dostosować działania motywacyjne do profilu konkretnej osoby,
  • jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu i braku

PROGRAM


1. Konflikty pokoleniowe – z czego wynikają i co leży u ich podłoża?

2. Charakterystyka pokoleń.

3. Najsilniejsze różnice pokoleniowe i sposoby pracy z nimi.

4. Jak pokolenia mogę się wzajemnie uzupełniać i współistnieć tworząc różnorodne i efektywne zespoły.

5. Psychologiczne oczekiwania pokoleń

6. Zarządzanie pokoleniami

7. Zmiana – rewolucja czy ewolucja?

8. Mechanizmy psychologiczne utrudniające akceptację zmiany vs postawa proaktywna w działaniu.

9. Budowanie zmianom. kultury organizacyjnej sprzyjającej,

10. Konflikty pokoleniowe,

11. Sytuacje trudne i sposoby zaradcze i techniki proaktywnego reagowania,

12. Konflikt jako motywator do wprowadzania zmian w zachowaniach jednostki i organizowaniu pracy zespołów różnorodnych,

13. Motywacja w działaniu i współpracy zespołów różnorodnych

14. Zasady i warunki efektywnej współpracy w zespołach różnorodnych pokoleniowo w modelu Komunikacji bez przemocy Marshalla Rosenberga

15. Metoda Wlata Disneya,

16. Tworzenie przykładowych działań, procedur lub standardów, które będą praktykowane w organizacji,

17. Zdiagnozowanie czynników demotywujących pracowników

18. Jak rozpoznawać demotywację i brak zaangażowania pracowników.

19. Określenie konkretnych środków zaradczych możliwych do wdrożenia w instytucji w kontekście czynników demotywacji pracowników.

Komentarze są wyłączone.